Hjem > . > ST 48/12: Kurs i Fredrikstad

ST 48/12: Kurs i Fredrikstad

  1. hva lærte du gjennom dagen
  2. hva har du tenkt å gjøre i sitt eget bibliotek
  3. hva vil du trenge av støtte for å gjøre det
Kategorier:.
  1. 2012-05-25, kl. 14:53

    Nyttig og lærerikt. jeg skal leike når jeg kommer hjem og bruke dette i praksis, i videre planlegging av biblioteket mitt. Dessuten lære kollegaene mine. Hva jeg trenger hjelp til veit jeg ikke enda.

  2. Kirsti Knutsen
    2012-05-25, kl. 14:56

    1. Lært mye om hvordan utnytte/sammenstille variabler fra kostratallene m.m. Også hvordan utnytte statistikken i google.docs
    2. Bruke statistikk som er hensiktsmesig i forkjellige sammenhenger, mot politikere, media og internt
    2. Kan bruke kursdokumentet som ligger på samstat, regner jeg med…🙂

  3. virgin51
    2012-05-25, kl. 14:57

    Matnyttig kurs!Morsom presentasjon.Har brukt selvlagete indikatorer på basis av Kostra tidligere, men her så jeg nå hvilke muligheter som ligger i å utnytte tallene.
    I eget bibliotek kjemper vi en kamp hele tiden for ressurser og jeg vil bruke statistikk og tall mer i argumentasjon. Er også interessert i å dokumentere hvordan biblioteket blir brukt. Hva skjer er lokalene våre.
    Skal gå inn på sidene vi har vært gjennom i dag, hente ut info når jeg trenger det. Det er tiden som jeg egentlig ikke har tid til.
    Hilsen Elizabeth i Halden

  4. Ulla-Britt Waagaard
    2012-05-30, kl. 09:24

    Veldig nyttig! Åpner for uanede muligheter – blir nesten svimmel. Må bare begynne et sted. Kjenner meg veldig godt igjen i det Elizabeth skriver om den evige ressurskampen, og at vi trenger gode argumenter basert på facts. Vi MÅ ha tid til dette i en travel hverdag!

  5. 2012-05-30, kl. 11:31

    Fint og etterlengtet kurs. (For øvrig fint å legge kurs til mai og juni). Dette er et felt som må vies større oppmerksomhet! I første omgang vil jeg bruke det jeg har lært internt – og få kanskje flere til å leke med meg i sandkassa. Kan bruke litt av sommeren til mer utforsking.
    Mvh turidtusken

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

