Hjem > skolebibliotek > ST 64/11: Hva fungerer i grunnskolebibliotekene?

ST 64/11: Hva fungerer i grunnskolebibliotekene?

Utdanningsdirektoratet foretok en brukerundersøkelse av bibliotekene i grunnskolen i2009.

En brukerundersøkelse er ikke en eksamen.Poenget med slike undersøkelser er ikke å maksimere rosen – slik at man kan fortsette som før med god samvittighet. Poenget er å kartlegge hva som fungerer bra og hva som kan og bør forbedres

Ekte ros løfter hverdagen. Sjelen og samholdet trenger også næring. Men skal biblioteket klare seg gjennom overgangen fra papir til nett, må vi også ta tornene på alvor. Det betyr å avdekke både misnøye og mangel på ferdigheter.

Misnøyen er nokså enkel å oppdage. Den vil brukerne selv si fra om dersom de blir spurt. Brukernes manglende ferdigheter er det verre med. Det de ikke vet, kan de heller ikke beskrive. Manglene må så å si graves opp av jorda.

Ressurser

Kategorier:skolebibliotek
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: