Hjem > . > ST 36/11: Nytt læringsverktøy fra Google

ST 36/11: Nytt læringsverktøy fra Google

Google Sites er et verktøy å opprette egne nettsteder.

Svenske. Bruker ikke internett.

Selv om WordPress er et fantastisk redskap, tillater ikke systemet interaktive sider. Når jeg inkluderer en tabell eller graf fra Google Docs i en bloggpost, må jeg lagre filen som et statisk dokument før jeg limer den inn.

Som oftest er det greit nok. Men når jeg underviser i statistikk ønsker jeg å vise hvordan diagrammer eller statistiske parametre forandrer seg når tallen de bygger på blir endret. Det kan jeg gjøre med Google Sites.

Jeg samler nå mye av mitt statistiske materiale på nettstedet Statistikk i praksis.

FORELDET:

Jeg har laget en prototyp her.

Den viser hvordan et tallmateriale (antall svensker som ikke bruker Internett i ulike aldersgrupper) kan presenteres grafisk på ulike måter.

Jeg har også gjort det underliggende regnearket tilgjengelig for alle. Det betyr at du kan åpne arket, forandre noen tall, og se hva som skjer i prototypen.

Kategorier:.
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

